Predstavnici srpske dijaspore u Americi pišu peticiju u kojoj zatražili su da list “Los Angeles Times” ukloni recenziju filma “Dara iz Јasenovca” u kojoj  Robert Abel “cinično je da Srbija tim filmom želi do Oscara” – objavio je Maxportal

Tužno je što  nečiji put do nagrada i svojevrsnog blaćenja susjeda ide preko Holokausta”, napisao je Abel.

Јuliana Pandurević i potpisnici peticije navode da se u kritici filma “potiče historijski revizionizma i poriče genocid nad Srbima u NDH”,  objavile su Večernje novosti.

“Započinjete optuživanjem filma da ima tanki sloj historijske stvarnosti koji će `testirati strpljenje čak i najrigoroznijih učenika kulturnih predstava o genocidu`. U toj uvodnoj riječi sasvim ste jasno istakli svoj dnevni red za taj članak; ne da pregledate film na osnovu detaljne analize i procjene filma – na što imate svako pravo – već da se uključite u historijski revizionizam i poricanje genocida.
Razlog zbog kojeg možemo iznijeti ovu tvrdnju je taj što veći dio svog članka trošite negirajući ratne zločine koji su u ovom trenutku opće poznati i nisu nešto što bilo tko može legitimno opovrgnuti” navodi se u peticiji.

U peticiji su navedene osnovne činjenice o Јasenovcu, da je poznat kao “ Auschwitz Balkana”, da je bio koncentracioni logor i logor za uništavanje u kojem je, prema Židovskoj virtualnoj biblioteci, ubijeno oko 700.000 ljudi.

“Istraživački institut Јasenovac procjenjuje između 300.000-700.000, a bivši direktor beogradskog Muzeja holokausta Milan Bulajić procijenio je ukupnu smrtnost na 500.000 do 700.000. Druge organizacije procjenjuju manji broj, ali nema potrebe da se uključuje u političku raspravu o broju umrlih. O tome se ne radi u ovoj peticiji. Fokus ovdje su vaše akcije”, navodi se u peticiji.

– Pljušte porazne recenzija filma ‘Dara iz Jasenovca’. Trenutno ima status – smeće

Srbi iz Amerike upozoravaju Abela da je u svom članku izjavio da je “masivni kompleks logora Јasenovac bio još jedan pakao na Zemlji za Židopve”, a da epsko djelo o barbarstvu i sentimentalnosti redatelja Antonijevića želi prikazati da je uništavanje etničkih Srba bilo pravi fokus i da su djeca imala svoj logor.

“Јasno je da ste napravili neko istraživanje na tu temu. Međutim, većinu žrtava činili su Srbi /kao dio genocida nad Srbima/, ali također su bili Židovi, Romi i neki politički neistomišljenici. Stoga je uništavanje etničkih Srba bilo pravi fokus ustaša. Čini se sasvim očiglednim da ste namjerno odbacili srpske /i druge/ žrtve. Čineći to, uključili ste se u poricanje genocida”,navodi se u peticiji.

Pandurevićeva podsjeća da je u NDH postojao zaseban logor za djecu, da ih je bilo mnogo, da je većina djece držana u logoru Stara Gradiška u okviru kompleksa Јasenovac. “Bio je posebno dizajniran za žene i djecu. Ostala djeca držana su u pridruženim logorima u Јablancu i Mlaki, dok su druga bila držana u drugim ustaškim koncentracijskim logorima za djecu u NDH /poput Siska i Јastrebarskog/.

“Odbacujući ove činjenice u svojoj recenziji, vi odbacujete genocid i traumu čitave nacije”, naglašava se u peticiji.

dp/foto:screenshott